Tuesday, July 28, 2009

7 Dalil Mengapa Tak Update

Demi tak menghampakan resolusi PBB ke-236 yang meminta aku update blog, maka aku dengan separuh rela hati menulis setelah beberapa minggu aku menjelma menjadi ular sawa; atau tanpa sasteranya 'tidur dan makan berselang seli'. Antara sebab musabab mengapa aku biarkan blog aku sekian lama adalah seperti berikut; walaupun haram korang tak tanya pun, betul?


- Menjelma menjadi ular sawa

- Kelajuan internet yang terlalu, ibarat tapir merayap mencari siput sedut tatkala air pasang di Cerut To'kun (sila baca mengikut nada komik hong kong Pendekar Laut)

- Kesan rumah hijau iaitu panas melampau walaupun di negara ini tiada hijau, yang ada hanyalah pasir dan batu coklat. Lumut juga takkan dijumpai di sini.

- Kegoyahan moral dan sivil semut-semut yang sesuka hati merayau-rayau di pelusuk rumah aku membuatkan aku sibuk dengan program pembasmian semut 100%.

- Hasutan-hasutan halus yang menyebabkan aku tersungkur dengan kekuyuan mata sepanjang masa dan terus tidur tak ingat dunia.

- Menyahut kempen Menteri Perumahan Bolivia yang menyeru kita membersihkan kediaman demi kesejahteraan masa depan dan negara.

- Kesan menjadi pelajar cemerlang. Masa terluang digunakan sepenuhnya untuk mengulangkaji pelajaran. Malah exam tinggal sket je lagi,pesalah klo aku push sket kn??..

Banyak lagi sebenarnya. Cuma masalah no 5 datang balik sekarang ni. So,mntk mahap la ye kawan-kawan..

Alasan terakhir tu perlu diabaikan. Ianya hanya imiginasi penulis dan tipu belaka

0 comments: