Wednesday, October 22, 2008

Malaysia masih belum merdeka??

Rogol dalam bas sekolah

Oleh Hadzlihady Hassan
hadzlihady@hmetro.com.my

RAMPAS...bas sekolah suspek dibawa ke IPD Petaling
Jaya untuk siasatan lanjut.

PETALING JAYA: Seorang pemandu bas sekolah merogol seorang pelajar berusia 14 tahun dalam kenderaan itu dalam satu kejadian di Sungai Way di sini awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi, lelaki durjana itu yang menjalankan rutin hariannya mengambil pelajar di sekitar Petaling Jaya menggunakan kesempatan ketika gadis itu menaiki bas dipandunya berseorangan.

Difahamkan, pelajar malang itu yang juga penumpang pertama menaiki bas terbabit, dirogol pemandu bas itu yang membawa kenderaannya ke satu lokasi tersorok sebaik mangsa menaiki bas untuk ke sekolah.

click here for more

"Petikan diatas saya ambil dari Harian Metro bertarikh 23 Oktober 2008.Sedih,geram,marah dan terkilan.Itulah perasaan saya ketika memaca article tersebut.Nyata,kita masih belum merdeka.

Pelik aku,nak kata laki tu 'sangap' sangat,dah kawin.Tapi maybe gak la kut,pasal wife dia tengah pregnant anak sulung.Tapi fikir2 lakan??Wife tengah pregnant tu..Aiyoo

Lagi satu hal,budak tu dengan hati mulia nak pegi sekolah nak belajar.Jadi cam tu pulakkan??Kalau aku la bapak budak tu,tak tau la pe yang aku dah buat.

Dan kalau macam nie keadaan masih belum ada kekangan,tak mustahil kes Nurin dan Sharlinie berulang lagi..haizz..
Takut beb..klo xkena batang hidung kita boleh la kita cakap 'sabar jela'..kan??
Ntah la..Harap-arap AnakMerdeka yang lain dapat bersuara,moga-moga kita dapat mengubah semua ni..AMINN"

0 comments: